میــــــــــــــــــم

نوشته های خانوم ِ میم

میــــــــــــــــــم

نوشته های خانوم ِ میم

سلام.

این یک وبلاگ شخصیه که ممکنه هر مطلبی با هرموضوعی رو توش ببینید!

برای توضیحات بیشتر متونید به قسمت "درباره ی من" بالای وبلاگ مراجعه کنین.

خوش اومدین :)

بایگانی
آخرین مطالب

چی بگم؟

شنبه, ۴ دی ۱۳۸۹، ۰۸:۰۵ ق.ظ
سلام می خوام یه خاطره جالب واسه تون تعریف کنم. راستش من اواخر تابستون در یه رشته ورزشی ، دوره مربی گری رو گذروندم. بعد از اون گفتن باید یه سری مدارک بیاری که واست کارت صادر بشه. البته تهیه این مدارک از گذروندن هفت خوان رستم دست کمی نداشت. ( گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی اشتغال به تحصیل ، گواهی سلامت و...) خلاصه من بعد از یک هفته همه ی اینا را تهیه کردم. فقط مونده بود گواهی عدم اعتیاد که به نظر خودم از همه راحت تر بود و راحت هم میگرفتم... اما... سلام می خوام یه خاطره جالب واسه تون تعریف کنم. راستش من اواخر تابستون در یه رشته ورزشی ، دوره مربی گری رو گذروندم. بعد از اون گفتن باید یه سری مدارک بیاری که واست کارت صادر بشه. البته تهیه این مدارک از گذروندن هفت خوان رستم دست کمی نداشت. ( گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی اشتغال به تحصیل ، گواهی سلامت و...) خلاصه من بعد از یک هفته همه ی اینا را تهیه کردم. فقط مونده بود گواهی عدم اعتیاد که به نظر خودم از همه راحت تر بود و راحت هم میگرفتم... اما... توی برگه ی مدارک مورد نیاز  قید شده بود که باید به کدوم آزمایشگاه مراجعه کنیم. من هم با هزار بدبختی اونجا رو پیدا کردم و به مسوول پذیرش گفتم که واسه آزمایش عدم اعتیاد اومدم. مسوول که یه خانمی بود یه نگاه عاقل اندر سفیه به من انداخت و گفت: " خانوم ما که همینطوری از کسی آزمایش نمی گیریم! واسه ما مسوولیت داره! شما باید بری از اداره مربوطه یه برگه تقاضا نامه بیاری که توش قید بشه واسه چی آزمایشو میخوان، چون ما باید به اونجا گواهی رو ارائه کنیم، علاوه بر آنکه یه برگه به خودتون میدیم به اونجا هم فکس میکنیم و..." من هم دست ازپا  دراز تر رفتم اداره تربیت بدنی، هیأت همون رشته مورد نظر! و از این اتاق به اون اتاق رفتم تا بالاخره فهمیدم باید فردا برگردم! هرچی هم گفتم آقا من پیش دانشگاهیم. نمی تونم هر روز مدرسه نرم. فایده ای نداشت که نداشت... خلاصه فردا ی اون روز ساعت ۸ صبح رفتم و موفق شدم ساعت ۱۰:۳۰  صبح برگه رو بگیرم. اما وقتی چشمم به برگه افتاد دیدم اسم من رو نوشتن "مهدسه"  من که نزدیک بود ۲ تا شاخ از سرم بزنه بیرون، گفتم " ببخشید آقا ولی جسارتا شما اسم کوچیک بنده رو اشتباه نوشتین" ایشون برگه رو از من گرفت و گفت: " مگه اسمت محدثه نیس؟" و پس از نگاهی به فتوکپی شناسنامه ام که روی میزش بود! گفت: "آها ! غلط املایی منظورتونه؟ اشکال نداره خانوم، فامیلی که درسته، اما اگه می خواین اصلاح بشه تا فردا باید صبر کنین چون برگه شماره اداری خورده و... من که داشتم از حال می رفتم سریع برگه رو گرفتم و فتوکپی رو برداشتم و با تشکر فراوان با سرعت هرچه تمام تر از اداره تربیت بدنی اومدم بیرون. ساعت حدودا ۱۱:۳۰ بود که به آزمایشگاه رسیدم. برگه رو نگاه کردم و دوباره اسم خودم که اشتباه نوشته شده بود، توجهم رو جلب کرد. چون حرف "س" رو بدون دندانه و کشیده نوشته بود، بالاش سه تا نقطه گذاشتم و اسم توی برگه به شکل : " مهدثه" در آمد که حداقل یه حرفش غلط بود! مسوول پذیرش که خدا رو شکر سوادش به اندازه ی همون آقایی که اسم من رو نوشته بود میرسید، با دیدن برگه  ۲ تا برگه بهم داد و گفت : "این ۳ تا رو ببرید  ببرید صندوق." خلاصه  بعد از صندوق باید میرفتم پیش یه آقای حدودا ۵۰ ساله  که ۲ تا برگه رو از ما می گرفت و یه رسید بهمون می داد و می گفت منتظر بمونیم تا آزمایش بدیم. وقتی برگه های من وتقاضانامه رو دید گفت : -خانوم شما اسم کوچیکت چیه؟ - محدثه - پس چرا اینطوری نوشته؟ - چطوری آقا؟ - اسمتون رو با ه نوشته. - جدا؟ خوب الان باید چی کار کنم؟ - باید برگردین واسه تون درست کنن. - آقا من ۲ روزه دنبال این برگه ام ، الان که دیگه اداره تعطیله ساعت ۱۲ است. باید فردا صبح برم، من دانش آموزم بیشتر از یه هفتس مدرسه نرفتم. ، نمیشه یه کاری بکنین؟ شماره شناسنامه و فامیلی و.. که درسته؟ -آخه اون بی سوادی که نمیتونه بنویسه محدثه، اونجا چی کار میکنه؟ - اونجا کار میکنه! لبخندی زد و گفت: اشکال نداره، توی رسید درست بنویسم حل میشه. منم کلی تشکر کردم و رسید رو گرفتم و بعد از انجام آزمایش بهم گفتن بعد از ۲ روز می تونم برم تا جوابشو بگیرم. ۲ روز بعد من خوشحال از اینکه همه ی  مدارکم کامل شده رفتم آزمایشگاه و رسید رو به یه خانمی که مسوول اون بخش بود دادم. خانومه یه نگاه متعجبی به صفحه مانیتور و قیافه من انداخت و گفت: " استامینوفن، ژلوفن، یا پروفن خوردی؟" - نه ، چطور؟ -داروی خاصی مصرف میکنی؟ -نه چطور؟ -آمپول خاصی زدی؟ -نه خانوم، واسه چی اینارو میپرسی؟ -جواب آزمایشتون مثبت شده؛ اگه بخواین دوباره میتونین آزمایش بدین، اگه نه ،ما این جوابو فکس کنیم  اداره؟ من ماتم برده بود، گفتم : " یعنی چی خانوم؟ حتما اشتباهی شده، دوباره یه نگاهی بندازین." همه همینو میگن. الان جلوی چشممه، مثبت.. دوباره آزمایش میدین؟ اگه می خواین دوباره بدین باید همین الان آزمایش بدین. رفتم با تعجب  یه گوشه نشستم که یه پسره بهم گفت: " آبجی  باید کاربن بخوری!" -چی؟ - کاربن دیگه! از همین آبیا که... -میدونم کاربن چیه آقای محترم -خب دیگه. باید دو روز صبح و شب یه کم کاربن بخوری، حله. - چی چی رو حله ، چی می گی؟ - بابا مث اینکه تو باغ نیستیا من  اومده بودم واسه گواهی نامه پایه یک. خودم ۳ روز کاربن خوردم جواب آزمایشم منفی شده،  مگه جوابت مثبت نشده آبجی؟ - برو آقا خجالت بکش. برو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه. -بیا و خوبی کن... بشکنه دستی که نمک نداره. برو آقا، کی از شما سوال پرسید؟ جواب منفیتو بگیر برو.  با عصبانیت رفتم پیش همون خانمی که جواب آزمایشمو داده بود و گفتم: " ببین خانوم محترم، من نه قرص خوردم ،  نه آمپول زدم، نه مواد مصرف میکنم. دوباره این برگه و. شمارشو اسم منو چک کن. همین الان یه معتاد با برگه منفی از اینجا رفت بیرون. دقیق نگاه کنید، من مطمئنم اشتباهی خوندین. در غیر اینصورت حتما ازتون شکایت میکنم. ایشون هم نگاه کردن و متوجه شدن که فکر کردن آخرین رقم شماره برگه من ۳ هست نه ۲. حالا خودتون قضاوت کنین اگه یه معتاد شمارش اشتباه میشد و جواب منفی می گرفت و.....
  • خانوم ِ میــــم (محدثه)